Kategoria: PPC
PPC (Pay Per Click) to popularna forma rozliczenia kampanii reklamowej realizowanej w internecie, w której reklamodawca płaci tylko za każde kliknięcie w prezentowaną reklamę. Taka interakcja powoduje natychmiastowe przekierowanie do jego strony firmowej lub sklepu internetowego. PPC, nazywanej również CPC (Cost Per Click) używa się najczęściej w szerszej kampanii Google Ads i jest zazwyczaj linkiem sponsorowanym zawierającym słowo kluczowe. Link może mieć postać banneru, obrazka z dołączonym opisem, a nawet krótkiego filmu video. Największą zaletą PPC jest elastyczny, w pełni kontrolowany budżet, którego maksymalną wysokość ustala na wstępie zleceniodawca, a w razie potrzeby, np. wyczerpania środków, może go zwiększyć. Monitorowanie na bieżąco ilości kliknięć pozwala z kolei analizować skuteczność prowadzonych działań i modyfikować je, reagując na zmieniające się wymagania odbiorcy. Reklamy można zamieszczać w wielu miejscach sieci, na popularnych serwisach typu YouTube czy w sieci reklamowej Google, tak aby dotarły do największej liczby użytkowników.